משכנתא חדשה

משכנתא חדשה

משכנתא חדשה היא ברוב הפעמים העסקה הכלכלית הגדולה ביותר בחיים. מדובר בהלוואת ענק שעיקר מטרתה היא לסייע לרכוש לקנות נכס נדל"ן למגורים, באין אם מדובר בדירה או בית פרטי.

מי שמעניקים בישראל את המשכנתא החדשה הם לרוב הבנקים השונים, ובחלק אחר מהמקרים ניתן להיעזר במוסדות פיננסיים חיצוניים אחרים.

תמורה משכנתא חדשה, שהיא הלוואה לכל דבר, הבנקים או מוקדי המימון האחרים משעבדים את הנכס הנדל"ני הנרכש כבטוחה להחזר ההלוואה.

ישנם מספר מסלולים בתוך משכנתא חדשה, ביניהם משכנתא בריבית קבועה, משכנתא בריבית משתנה ומשכנתא פריים. כל אחד מהמסלולים הללו מציע יתרונות וחסרונות שונים, בהתאם למצב הכלכלי האישי ולהעדפות הפרטיות של מי שנעזרים בלקיחת ההלוואה הזו.

מאחר ומשכנתא חדשה היא אחת מהעסקאות המשמעותיות ביותר בחייהם של אנשים רבים, הצעד הזה חייב להיעשות במתינות ובכובד ראש. זכרו, החיים הכלכליים מושפעים מאוד מהלוואה זו, והשאיפה היא להימנע מביצוע טעויות שיובילו לאי-נעימויות עתידיות.

תהליך קבלת משכנתא חדשה

הלוואת משכנתא חדשה אינה דומה לשום הלוואה רגילה אחרת והסיבה לכך פשוטה. מדובר בהלוואה עם סכומי כסף משמעותיים במיוחד, לכן ההליך כולו מלווה בבירוקרטיה רבה יותר.

בתחילת הדרך, כשתרצו לקחת הלוואת משכנתא, תידרשו להגיש בקשה לאישור עקרוני, להזמין שמאי לדירה או בית אותו אתם מבקשים לרכוש, להציג ביטוח חיים ונכס ולשלם לא מעט עמלות שונות.

כמו כל הליך בירוקרטי אחר, גם התהליך לקבלת משכנתא חדשה הוא תהליך מורכב ולכן יכול להתיש רבים בדרך.

כדי להתגבר על הכשלים ולנוע עם כמה שפחות כאבי ראש ופחדים, מומלץ  להיעזר בייעוץ משכנתאות מקצועי שילווה אתכם לאורך כל הדרך. כך תוכלו ליהנות משקט נפשי למרות שמדובר בעסקה פיננסית גדולה.

מאחר ומדובר בתהליך מורכב נדרשת התארגנות והכנה מוקדמת. בשלב הראשון עליכם לאסוף כל המסמכים הנדרשים, כגון תלושי משכורת, דו"חות בנקאיים, ותעודת זהות. לאחר מכן, יש לקבוע פגישה עם נציג הבנק ולמלא טפסים שונים לצורך הערכת יכולת ההחזר. כאמור מומלץ לא לגשת אל הבנק באופן עצמאי אלא בליווי של איש מקצוע המתמחה בתחום המשכנתאות.

זכרו, הבנק אומנם הוא המוסד אשר מעניק לכם משכנתא חדשה, אך מדובר במוסד למטרת רווח. לכן התנאים הראשוניים שהבנק יעניק מולכם תמיד יהיו לטובתו.

לאחר קבלת אישור עקרוני מהבנק, יש לבחור את סוג ההלוואה המתאימה ולחתום על הסכם ההלוואה. כל שלב בתהליך זה דורש תשומת לב לפרטים, לכן אל תוותרו על האפשרות להיוועץ ולקבל ליווי לאורך כל הדרך מיועץ משכנתאות מומחה.

לאיזה בנק כדאי לגשת?

בחירת הבנק המתאים עבור משכנתא חדשה היא אחד מהשלבים הקריטיים בתהליך. חשוב להשוות בין הבנקים השונים מבחינת תנאי ההלוואה שהם מעמידים. מה הכוונה? מהו גובה הריבית שתקבלו על כל מסלול שמרכיב את ההלוואה? מה תהיה תקופת ההחזר, כאשר הממוצע בארץ נע בין 20 ל – 30 שנה. מה יהיו העמלות הנלוות במקרה של פירעון מוקדם של אחד מהמסלולים או המשכנתא כולה ועוד.

השוואה יסודית ומחושבת בין ההצעות השונות יכולה לחסוך סכומים משמעותיים לאורך השנים.

טיפ קטן שעושה שינוי עצום. במידה ואתם ניגשים אל בנק מסוים כדי לקבל הצעה להלוואה, אל תחתמו על שום ניירת או מסמך עקרוני, אחרת אתם מסנדלים את עצמכם לחינם.

כך לא תוכלו לגשת לאחר מכן לקבל הצעות מבנקים אחרים. גם זה חלק מתפקידו של יועץ משכנתאות מקצועי. כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר על משכנתא חדשה, הוא יכול לנוע בין כל הבנקים השונים בלי שום צורך להתחייב, לבצע סוג של משחק שח-מט בו הוא נעזר בהצעה אחת שקיבל כדי לשפר את התנאים שיכול להציע בנק אחר, ולעשות זאת שוב ושוב עד שמקבל את ההצעה הטובה והכדאית ביותר, בתנאים משופרים.

מדובר בניהול משא ומתן יעיל ושונה מכל מה שהכרתם קודם לכן.

בנוסף, לרוב יועץ משכנתאות אינו מגיע לבנק אך ורק כדי לייצג לקוח אחד בלבד, אלא מספר גדול של לקוחות אשר חפצים לקבל משכנתא חדשה.

מדובר בכוח קנייה גדול המסייע ליועץ המשכנתאות לדחוק את הבנקים אל הקיר ולקבל תנאים טובים יותר.

תכנון פיננסי מקדים

לפני שמבקשים משכנתא חדשה חשוב לערוך תכנון פיננסי מקדים זהו תהליך חיוני שמטרתו לוודא כי המשפחה או הלווה הפרטי נמצאים במצב כלכלי יציב והם מוכנים לנטילת התחייבות כלכלית כל-כך משמעותית לפרק זמן ארוך בחיים.

בעזרת קביעת מטרות כלכליות, הבנת היכולות הפיננסיות, אפשר יהיה לכוון אל עבר ההלוואה המתאימה ביותר לצרכים האישיים.

השלבים בתכנון פיננסי מקדים ללקיחת משכנתא חדשה כוללים:

  • סקירה של הכנסות והוצאות חודשיות של משק הבית.
  • בדיקה של התחייבויות פיננסיות קיימות, כגון הלוואות אחרות.
  • יצירת תמונה ברורה של מצב החובות הנוכחי.
  • קביעה מהו סכום ההון העצמי הזמין שניתן להיעזר בו עבור רכישת הנכס.
  • הערכת היכולת להחזר ההלוואה בטווח קצר, בינוני וארוך תוך כדי לקיחה של מספר שינויים עתידיים שיכולים לצוץ, כגון: עלייה במשכורת, קבלת ירושה, פתיחה של קרן השתלמות וכד'.

 

תכנון מקדים מדויק יכול למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך, ולהבטיח שהמשפחה תוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא לאורך זמן בצורה נוחה ויציבה.

גם במקרה זה, יועץ המשכנתאות יכול לסייע בבחינה של המציאות הנוכחית, ובניית תוכנית עבודה אסטרטגית הנוגעת למשכנתא.

משכנתא חדשה - סיכום

כאשר מקבלים החלטה על משכנתא חדשה, חשוב לזכור כי הצעד הזה מהווה התחייבות פיננסית ארוכת טווח ומשמעותית. זוהי החלטה משנה חיים, לא פחות.

בחירת ההלוואה הנכונה מצריכה בדיקה מעמיקה והשוואה בין ההצעות השונות, תוך כדי התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום המשכנתאות.

בעזרת תכנון פיננסי מקדים, הבנה מעמיקה של סוגי המשכנתאות השונות ושימוש בעזרתם של יועצי משכנתאות מומחים, תוכלו לבצע החלטה מושכלת שתעניק לכם שקט נפשי וביטחון כלכלי לשנים רבות קדימה.

אל תמהרו לקפוץ על ההזדמנות הראשונה, אלא השקיעו את הזמן והמחשבה הדרושים, כי משכנתא חדשה היא לא רק התחייבות – היא הזדמנות לבנות את העתיד שלכם בדרך היעילה, החכמה והמשתלמת ביותר.

מפת האתר

השירותים שלנו

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן